Yamaha YZ450F 2010

2010-01-26 | salamon

2010_YZ250F_Blue__Right_.jpg2010_YZ250F_White__Right_.jpg

Kezdjük mindjárt a legmeghökkentőbbel: az új YZ450F egyhengeres, négyütemű blokkját a menetiránnyal ellentétesen és enyhén hátradöntve építik be a vázba, azaz a szívórész került elölre, a kipufogó leömlője pedig hátra. A megfordítás természetesen nem öncélú: a mérnökök szerint azért volt rá szükség, mert így teljesen egyenes szívótraktus alakítható ki, ami javítja a henger töltésének hatékonyságát, s ezáltal a teljesítményt is. A sajátos hátraarc emellett a tömegközpontosítást is segíti, ami – ezt már a kisiskolások is kívülről fújják – a kezelhetőségre és a stabilitásra van jótékony hatással.

karburátor helyett elektronikus befecskendezővel látta az YZ450F-et. A digitalizált üzemanyag-ellátás előnyeit még jobban kihasználhatjuk az extralistáról rendelhető YZ Power Tuner segítségével: ezt a hordozható kütyüt bárhol, bármikor rákapcsolhatjuk a motorra és módosíthatjuk a befecskendezési és a gyújtástérképet.

Az utánfutás 3,3 mm-rel nőtt, a tengelytáv viszont 9 mm-rel csökkent. Természetesen az idomokat is átrajzolták, a cél az volt, hogy a masina minél meztelenebb és könnyebb legyen – végül a benzintartálynál, a sárvédőknél és az oldalpaneleknél is sikerült megtakarítani némi súlyt. Az újdonság menetkészen, teli tankkal 111,9 kg-ot nyom a mérlegen.

A hengerfejben a korábbi öt helyett csak négy szelep dolgozik, a furat 97 mm-re nőtt (+2 mm), a löket 60,8 mm-re csökkent (-2,6 mm), a sűrítési arány pedig 12,3:1-ről 12,5:1-re emelkedett. A henger nem a főtengely középvonalánál, hanem attól eltolva helyezkedik el; a dugattyú így kevésbé nyomódik neki a hengerfalnak, s ezáltal csökkennek a súrlódási veszteségek. A súlycsökkentés jegyében a szelepfedél és a kuplungdekli is magnéziumötvözetből készül.

A vadonatúj erőforráshoz vadonatúj váz dukál. A fenti részén hídvázszerű, lent bölcsővel kiegészített konstrukció különböző erősségű és merevségű alumíniumelemekből áll, s nagyban hozzájárul a 2010-es YZ450F javított kanyarodási képességeihez. Az első teleszkópok hajszálnyival meredekebb szögben állnak, mint a leköszönö modellen, ráadásul 300 helyett 310 mm-es rugóutat biztosítanak. A hátsó gátló a korábbinál 2 mm-rel rövidebb úton mozog, és a megfordított blokk miatt közelebb kerülhetett a gép tömegközéppontjához.