Újabb adatok a DN-01-ről

2010-01-16 | Katona Balázs

Öt hónapja, hogy tudjuk, a korábban koncepciómotorként bemutatott motorkerékpár sorozatgyártásba kerül. Európai bemutatójára tavaly novemberben, Milánóban került sor.

A jövőbe mutató megoldásokat felsorakoztató, meghökkentő formatervű motor máris népes rajongótáborra tett szert. A pontos műszaki adatokra azonban eddig várnunk kellett.A DN-01 neve annyit tesz, mint „Discovery of a New Concept”, azaz egy új irányvonal felfedezése. Azóta, hogy 2005-ben a 39. Tokyo Motor Show-n bemutatták az első tanulmányt, a Honda folyamatosan fejlesztette.

A lapos és hosszú motor egyszerre elegáns és individualista. Minden részlete lenyűgöző, de a legkülönlegesebb mégis a váltója. A HFT – azaz Human-Friendly Transmission (emberbarát váltómű) – a jövő motorgyártásának teljesen új irányvonalát jelöli ki.

A motor hajtásáról a Deauville 680 cm3-es, V2-es motorjának átalakított változata gondoskodik, mely 7500-as percenkénti fordulaton 60 LE maximális teljesítményre képes a DN-01- ben.

Maximális nyomatéka 64 Nm.

A hátsó egykarú felfüggesztés (Pro-Arm) a VFR-ből lehet ismerős, míg a karbantartást nem igénylő, masszív, csendes kardántengely egyszerűbbé teszi a motoros életét. A környezetvédelmi előírásoknak teljességgel eleget tesz PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezőjével és katalizátorával. Mindössze 690 mm magas nyergében pihentető az utazás, ahogy a kényelmes utasülésben is.

Menetkész tömege 270 kilogramm, de az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően mégis nagyon könnyen terelgethető még a zsúfolt városi utcákon is.

A DN-01 forgalmazása március 7-én kezdődött meg Japánban, Magyarországra előreláthatólag ősszel érkezik a legújabb sportcruiser.